zaterdag 7 april 2012

Organisatie

Sjonge, wat ben je afgedraaid van zo’n reis. Vrijdag was een rustig-aan-daagje. ’s Morgens eerst maar eens de tijd genomen voor wat organisatie. Zoals een goede meesteres van haar huis betaamt, heb ik  eerst voor alles een plaatsje gezocht. Wanneer je met 6 man 2 maanden op 27,3 m² (uitgerekend via een TO-opdracht voor rekenen) bivakkeert, moet alles wel een beetje geregeld zijn om niet in chaos te verzanden.  No. 1 en 2 slapen samen in een klein tweepersoonsbed in een piepklein kamertje met één kleine kast. Zij hadden thuis al over de organisatie nagedacht en hebben dit zelf opgelost. Ze hadden zelfs hulpmiddelen mee en het ziet er daar goed uit.


 Voor no. 3 en 4 die samen in een stapelbed in een ieniemieniekamertje slapen met een kastje met 2 planken,  heb ik de kledingorganisatie ter hand genomen en dat lukte ook goed.

 

Marc en ik hebben de luxe van elk één kast en daar paste onze kleding en persoonlijke benodigdheden gemakkelijk in.  Onder de bedden is voldoende opslagruimte voor boeken, tassen met extra truien en wat speelgoed.
 In de badkamer staat een wasmand, niet zo mooi geklasseerd als thuis, maar gewoon een flexibele mand en wanneer die overvol is, moet ik maar eens in het Frans gaan navragen waar en hoe ik dat hier kan doen.  Het weekend komen we vast wel door en zo kan ik nog even oefenen met mijn Frans.
Onze keuken is minimaal: we hebben alleen een waterkoker, een elektrische koelbox en een klein kastje met wat etenswaren, bekers en een lade met 6 koffielepeltjes en 2 messen. Is dat niet heerlijk? Nee, we hoeven hier niet te koken, maar voor noodgevallen hebben we nog een klein brandertje mee. We kunnen hier in het centrum drie keer per dag aanschuiven aan tafel, maar daarover later meer.




Dan hebben we nog een boekenrekje met boeken en een kastje dat we bestempeld hebben als TO-kastje en waar per kind een stapeltje “werk” ligt te wachten.


Onze zithoek bestaat uit een hoekbank en 3 krukjes. Onder de hoekbank passen de cello (ja, die paste warempel ook nog in de auto!), de gitaar en viool. Op het moment van de foto zijn ze met de instrumenten naar de eetzaal, want daar staat een piano  en kunnen de lessen geoefend worden.



We hebben een clean-table-policy, maar daar zullen we blijvend aan moeten werken;-)
Voor alles een plaats,
en alles op zijn plaats!

4 opmerkingen:

  1. Hallo allemaal!
    Wat leuk om zo even een kijkje te nemen in jullie huisje! Het ziet er wel knus uit hoor..
    We blijven jullie volgen.:)
    Lieve groeten uit Veere

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net kamperen... Groet Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Wat een goede organisatie! En wat is er nu makkelijker, veel of weinig ruimte???
    Liefs, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een knus huisje
    Groetjes Gineke

    BeantwoordenVerwijderen